The East Coast part 1

6 februari 2017 - Fraser Island, Australië

Daaaaar ging ik dan. Helemaal weer alleen de bus op. Nou dat alleen zijn veranderde snel want in de bus hebben we eigenlijk de hele tijd gepraat met een groepje. Toen ik in Byron Bay aankwam bleek dat de andere in een ander hostel zaten dus ik ging opzoek naar die van mij. Ik kon nog niet inchecken, dus heb ik mijn bikini aangetrokken en met het groepje weer afgesproken op het strand. Ik was tamelijk gebroken door de 14 uur durende busreis en we vielen al gauw allemaal weg. Met als resultaat een verbrand hoofd. We zijn toen maar snel weg gegaan en ergens wat gaan lunchen. In de avond gingen we uit met alle mensen die in mijn hostel"huisje" zaten, samen met Demi die ik eerder al in de bus had ontmoet.

De volgende dag was het tijd voor mijn aller eerste surfles!!! Ik had een halve dag tour en wat was het vet! Het is moeilijk en frustrerend maar ik kon vrijwel vanaf het begin staan. Ik was helemaal gelukkig.

In de avond gingen we met paar mensen uit en de volgende dag stond Nimbin op het programma. Een hippie dorpje waar als enige plaatsje allerlei drugs werd verkocht. Het walhalla voor vele reizigers. Het enorme verschil tussen mensen die in Nimbin wonen en de rest van de mensheid is goed t merken. Wanneer je het woord hippie intypt in Google zie je nog net geen foto van Nimbin. De dag werd afgesloten met een bbq met de hele groep, heeel erg lekker.

De volgende ochtend was het tijd om naar mijn volgende stop te gaan: Surfers Paradise. Hier bleef ik ook 2 nachtjes en hier zaten mensen die ik al eerder had ontmoet in hetzelfde hostel als mij. Deze groep werd al snel heel hecht en het was jammer om na een paar daagjes weer afscheid te nemen. In surfers paradise heb ik Australia Day gevierd, een nationale feestdag. Een dag dat iedereen vrij heeft en gaat feesten. Uiteraard was dit heel gezellig.

De volgende stop was Brisbane. Een grote stad. Gek zo na al die wat kleinere plaatsjes. Het leek ook wel een beetje op Sydney. Hier heb ik met Rahel de hele stad rond gefietst en gelopen en dus ontzettend veel kunnen zien. Je hebt midden in de stad een lagoon waar je kunt zwemmen in kraakhelder blauw water, met als uitzicht op de CBD (hoge kantoorgebouwen) in de avond zaten we in de kroeg onder het hostel waar we met nieuwe en ook alle oude vrienden zaten te borrelen

Na brisbane ging de hele groep eigenlijk een andere kant op. Ik ging mijn reis voortzetten in mijn eentje naar Noosa. In de bus kwam ik bekende tegen van Byron Bay en ze zaten ook in hetzelfde hostel. Met Bradley en Fern ben ik de volgende dag naar een national park gegaan voor een hike die bijna de hele dag duurde. Onderweg genoten van het prachtige uitzicht en er waren fairly pools. Dit zijn natuurlijke pools die zich bevinden tussen de rotsen. Je moest naar beneden klimmen om er te komen en doordat de zee telkens water de pool in laat stromen is het echt een heel bijzonder plekje. In de avond had ik samen met de jongen gekookt en zijn we uitgegaan met nog meer kamergenoten.

Noosa is echt een leuke plaats. Ik heb ook nog steeds niet echt slecht weer gehad. In tegendeel juist. Ik verlang soms stiekem wel een beetje naar regen en verkoeling maar de zon is ook heerlijk!!!

Ik ben net terug van Fraser Island. Ik had een tour van 2 nachten en 3 dagen. Met een groep zijn we met 4x4 wd auto's naar het Island gegaan en echt onvergetelijke tijd gehad. Je had per 8 mensen 1 auto en ik moest eigenlijk altijd rijden. (Wel even wennen hoor! Links rijden) scheuren door het zand, regenwoud en allemaal moois, haaien, schildpadden, dolfijnen, kraakheldere meren zien, wat is het leven toch slecht!!

In de avond sliepen we in tenten en was er elke avond een gezellig feestje. Beide avonden sloot ik af op het strand waar de sterrenhemel echt prachtig was. Ik heb denk ik snachts wel 2 uur op het strand gelegen en gekeken naar de hemel.

We zijn heel hecht geworden met iedereen en het is altijd weer jammer om afscheid te nemen. Vanavond gaat mijn bus naar Airlie Beach. Hier zal woensdag mijn tour naar de White Sundays beginnen voor 3 dagen. Zoek maar even op via google, het is heeel mooi!

Ik heb de laatste tijd weinig tijd om te schrijven. De dagen vliegen voorbij en ik heb gewoon weg geen tijd om verhalen te schrijven. Ik probeer zo snel mogelijk weer wat nieuws er op te zetten!