Happy new year!

5 januari 2017 - Sydney, Australië

Eindelijk het welverdiende weekje vrij waar ik al zo lang naar uit keek! ‘’Over the holidays’’ hebben we veel uitgevoerd! We hebben een auto gehuurd en zijn naar het Royal National park gegaan. Dit betekende vroeg ons bedje uit.. altijd jammer op je vrije dag. Het was mooi weer en we hadden er allemaal zin in. Samen met Muriel Pjirkje en Anna was ik rond 10 uur op weg richting North  Sydney. Onderweg kwamen we er achter dat het ontzettend druk was in het natuurgebied. We hadden er allemaal niet bij stil gestaan dat het vakantie was.. Maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden twee dingen op ons lijstje die we graag wilde zien: The figure eight pools en Wattamolla beach. Eenmaal bij het natuurgebied kwamen we er achter dat Wattamolla beach helemaal vol was en the figure eight pools waren op hoog risico bereikbaar. Nou... dat ging goed. We besloten naar een Garie beach te gaan om de appeltaart te eten die muriel had gebakken. (jaja, appeltaart.... tijd geleden!! En nog echt hollands ook). Het was ook echt super lekker!

Nadat we klaar waren met de appeltaart besloten we toch maar om naar de figure 8 pools te gaan. Betreedbaar op hoog risico, maar voor wie? Ik stelde me voor dat ze het meer tegen kleine kinderen hadden of gezinnen en we besloten de gok te wagen. We moesten er wel op letten dat het geen vloed werd want dan hadden we een klein probleempje. Voordat je bij de figure 8 pools kon komen moest je een hike afleggen van in totaal 3 uur (heen en terug). De hike was echt prachtig, alleen het was ontzettend warm. De heenweg was vrijwel alles naar beneden dus dat viel mee. Eenmaal op het strand hadden we geluncht en daarna moesten we nog over rotsen klauteren voor het laatste stukje. Anna en ik gingen op blote voeten. Het was af en toe wat glad en teenslippers waren geen goede optie. Eenmaal aangekomen bij de figure 8 pools ging Muriel ook finaal op haar plaat. Voorover op haar knieen. Hierna waren we dus allemaal extra voorzichtig. De figure 8 pools zijn een soort gaten in de rotsen (8 vorming), bijna perfecte achtjes. Hierin zit water en kun je dus in zwemmen. De meeste kwamen hier voor een foto in een pool, zwemmen kon niet echt want ze waren vrij klein. Het is echt heel bijzonder om te zien. Zomaar in de natuur perfecte achtjes, en twee meter verder was de woeste zee die tegen de randen aanbarstte.

Na daar een tijdje te zijn geweest besloten we weer te beginnen aan de terugreis. Dit keer moesten we omhoog. In de hitte. Heel fijn. Achteraf viel het wel mee, maar bij de auto aangekomen waren we allemaal kapot. We besloten om terug naar Wattamolla terug te gaan om daar de zonsondergang te kijken. Eerst even een stop bij de liquor store en de supermarkt en daarna liepen we naar het view point waar we tussen de rotsen boven op de berg de zonsondergang bekeken. Wat was het een leuke dag!!!

De vakantie ging veelste snel voorbij. We hebben allemaal leuke dingen gedaan en het weer was mooi. Zaterdag was het al weer oud en nieuw.. Wauw!!! Niet te geloven. We wilden eerste naar een feest, maar dat kostte $190.00 (ja, dit zijn normale prijzen voor oud en nieuw hier). Dit vonden we te duur want we hoorden dat het feestje niet echt fantastisch was. Het enige was dat je perfect uitzicht had op het vuurwerk. We gingen daarom zelf maar een plekje zoeken voor het vuurwerk. In Sydney mag je niet zelf vuurwerk afsteken dus het enige vuurwerk is de harbor bridge. Dit is gelijk ook het mooiste vuurwerk van de wereld. Iedereen kijkt er dus naar, dus het is mega druk. Je moet voor elk strandje met uitzicht op de brug entree betalen en je mag geen alcohol drinken. Dat wilde we niet, dus op het allerlaatste moment hadden we een plaatsje gevonden wat niet een officieel view point was, en waar je alcohol mocht drinken. Ik bedoel, je wilt toch gewoon champagne om 12 uur? Omdat het overal druk was (lees: mensen zitten om 9 uur sochtends al klaar op hun plek, mensen overnachten op een plekje om het vuurwerk te kunnen zien) gingen we om 5 uur al heen. We hadden uiteindelijk prachtig uitzicht en super veel geluk dat mensen niet echt naar dit strandje gingen. We moesten een paar uur slijten maar dat ging heel gemakkelijk met alle gezelligheid. En dat vuurwerk om 12 uur.. WAUW!! ZO mooi. Ik begrijp wel dat mensen dit elk jaar MOETEN zien. De volgende dag was een beetje een luie dag. Het was een zware week geweest: veel gedaan en weinig slaap. In de avond gingen we samen eten en spelletjes doen. Omdat we zo ontzettend veel hadden gegeten de afgelopen week besloten we het nieuwe jaar gezond te beginnen. Vanaf maandag gingen we gezond doen. Ik gaf maandag een bootcamp aan die meiden en ik deed zelf ook mee, we eten alleen nog gezonde dingen. We sporten tot nu toe nog elke dag. Ik heb SUPER veel spierpijn. Maar het is voor het goede doel. Al wee t ik niet hoelang ik dit ga volhouden hoor, ik ken mezelf.

Mijn tijd in Sydney komt tot een einde. Ik ben hier nog 2.5 week en dan is het over. 22 januari vertrek ik. Mijn reis gaat dan beginnen naar de eastcoast. Ik heb hem gepland in de week dat we vrij waren en alles is geregeld. Hostels, activiteiten, vervoer. Ik ben zelfs al vervanging voor mijn bed aan het zoeken. Ik kan echt super verdrietig worden dat ik iedereen hier achterlaat en dus ook mijn ‘nieuwe’ leventje. Natuurlijk heb ik echt veel zin om lekker te reizen, maar het is enorm dubbel. Ik moet nog maar 12 dagen stage lopen, 12..... de twintigste ben ik klaar en dat is gelijk ook mijn laatste weekend in Sydney. Nog maar 2 maanden en dan ben ik al weer in Nederland..