Christmas with 36 degrees

13 december 2016 - Wollongong, Australië

Het is weer even tijd voor een reisverhaaltje, volgens mij is de laatste al weer een tijdje geleden. Het weer hier is voornamelijk boven de 25 graden, de zon is er in overvloed. HEEL erg fijn.

Ik ben ondertussen verhuist naar een andere kamer in het huis. Die meiden waarmee ik mijn vorige kamer deel gaan al bijna weg dus besloot ik naar de andere kamer te gaan. Hier slaap ik nu een weekje. Deze kamer is veel groter en de badkamer is ook echt wat groter dus dat zijn allemaal voordelen.

Ik ben blij dat ik alleen nog maar moet afstuderen. Hierna ben ik weer vrij om te gaan waar ik wil. Op dit moment kan ik alleen maar denken: terug naar Australie. Helaas gaat dit niet zo makkelijk ivm visum. Vorige week ging een huisgenootje terug naar Nederland. Zo raar. Kon me het niet voorstellen.

Morgen is Muriel jarig. Vanavond gaan we daarom naar Ivy (club). Dat wordt weer een feest morgen op het werk, maar ja!! Gelukkig staat het weekend al weer bijna voor de deur. Ik moet nog drie weekjes werken en dan heb ik een week vrij. Wat ook iets is om naar uit te kijken is de christmas party. Hier praat het werk al een jaar over want dit schijnt dus echt geweldig te zijn. Het feestje is volgende week vrijdag alweer.

Over kerst gesproken. Dit is de raarste kerst ooit. Het voelt alsof we nog juli zijn en totaal niet kerst. Ik snap ook niet dat de mensen een kerstgevoel kunnen hebben hier. De zon schijnt, nergens echt versiering. Ik zou zo vergeten dat het kerst is. Net als sinterklaas. Dat kunnen ze hier natuurlijk niet en het is daarom pal langs me heen gegaan.

Afgelopen weekend (ik maak dit verhaal een week later af) was weer bijzonder. Muriel was donderdag jarig dus we gingen ’s avonds met al haar collega’s en ons huis uit in Ivy. Het was echt een super leuke avond en we waren aardig laat thuis. Om 7 uur ging het vertrouwde wekkertje weer dus veel slaap had ik niet gehad. Vrijdag was ik dus kort gezegd brak. Ik snakte naar maccie. Gelukkig ging ik met mijn trouwe McDonalds ganger rond de lunch lekker snacken. Hier was ik erg gelukkig mee. In de avond ben ik vroeg gaan slapen en. Zaterdag hadden we een Santa Pub Crawl op het menu staan. Rond half 5 gingen we naar Wollongong toe. Het scheen de grootste pub crawl ter wereld te zijn. Duizende mensen verkleed als santa in en rond de pub. Het leek eigenlijk meer een festival. Je kon gebruik maken van de partybus om naar een andere bestemming te gaan. De eerste uurtjes had ik het best gezellig maar al snel had ik het idee dat het niet echt mijn soort mensen was. De meiden dragen allemaal tonnen make-up en de kortste pakjes. Ik was er dan ook best snel wel weer klaar mee. We zijn pizza gaan eten en rond 11 hadden we de trein terug naar Sydney.

Zondag was het weer heerlijk en zijn we gaan zwemmen. Ik ben begonnen met een boek, jaja. Het liefst ga ik iedere dag even naar het zwembad, maar als je alleen bent wat ga je dan doen? Juist, boekje lezen. Zelfs Marlou. Helaas begon het werk leven weer. Omdat er 3 meiden weggaan zijn we opzoek naar nieuwe huisgenoten. Vandaar kwam er een meisje maandag avond op house viewing. Je hebt soms wel eens dat mensen niet ergens thuis horen, maar dit meisje spande toch wel de kroon. Het was bijna lachwekkend. Blij dat ze uiteindelijk niet bij ons komt wonen. Het is inmiddels dinsdag, dat betekent sporten met het werk. Helaaaas is het coldplay. Het halve kantoor gaat daar heen dus was de sportnight gecancelled. Gelukkig kwamen robbo en ik ophet geweldige idee om te gaan tennissen. Dit gaan we straks dus doen. Ik heb het al zo lang niet gedaan! Helaas is het vandaag extreem warm met 36 graden. Wordt dus lekker zweten.

Nog twee dagen volhouden en dan is het vrijdag de christmas party. Het is nog steeds geheim wat we gaan doen. Ik ben super benieuwd. Christmas parties zijn hier dus echt het feest van het jaar. Er wordt heel groot uitgepakt en niks is te gek. Zou je toch in Nederland niet voor kunnen stellen op kantoor.

Ik vind de tijd hier veelste snel gaan en ik wil in maart nog niet terug naar Nederland. Om deze reden heb ik besloten om langer te blijven. Tot mid april. Ik was er g gelukkig met deze beslissing, tot mijn nieuwe stage adres er abrupt een einde aan maakte. Ze willen me in maart hebben en mid april is te laat. Helaas gaat deze droom dus niet door. Misschien dat ik na mijn afstuderen dan maar terug kom en tijd inhaal. Dat zou toch te gek zijn!! :)