Merry Christmas!

27 december 2016 - Sydney, Australië

Het is al weer een tijdje geleden en er is weer veeeel gebeurd. Vrijdag was het dan eindelijk tijd voor de Christmas party. De party waar iedereen al het hele jaar op heeft gewacht. Om 12 begon het programma met een heerlijke lunch en een video. Ik had vooral erg veel zin in de video, want die scheen hilarisch te zijn. De directeurs Geoff and David maken ieder jaar een video over wat er allemaal is gebeurd. Genante foto's, video's en ze verkleden zichzelf en doen een soort toneelstukje.

Het was echt fantastisch, ik heb echt helemaal dubbel gelegen om de humor van mijn bazen. Ze sporen echt voor geen meter en dat kwam hierin echt in terug. Ze vertelden het jaar en verkleedden zich. Iedereen vond het echt leuk. De video wordt ook maar 1 keer bekeken en daarna nooit meer, omdat het vaak nogal beelden kan bevatten die niet helemaal netjes zijn tegenover sommige mensen.

Aan het einde van de video kwam er van iedereen een foto in beeld en wensten ze iedereen apart een fijne kerst. We kregen op dit moment allemaal een voucher van 100 dollar van Westfield (Shopping centre). Heeeeel fijn!!! Na de lunch gingen we naar Kakatoo Island en daar deden we een treasury hunt. We moesten van het eiland af zien te komen door alle raadsels op te lossen. Echt super leuk. Hierna zijn we naar the Oaks geweest, daar hadden we een kamer gehuurd met pooltafel waar iedereen heeft gepoold. We hebben hier ook avond gegeten en zijn hier de hele avond gebleven tot dat mijn baas het geniale idee kreeg om naar de karaoke bar te gaan. Dus hup de taxi in en naar karaoke world. Dit was echt hilarisch. Iedereen ging helemaal los in zon kamertje die je kon huren. Wat heb ik toch ook een geweldig bedrijf. Het was echt zo gezellig!!!!

In de late uurtjes kwam ik thuis en de volgende dag ben ik lekker met Pjirkje gaan zwemmen en zonnen. De perfecte luie dag. de dag erna stond Sash by day op de planning. Een techno feestje wat elke zondag is. Hier waren we met best een grote groep en uiteraard was dat ook weer gezellig. Nog maar een weekje en dan was het vakantie!! Deze week moesten ongeveer 3000 kerstkaarten de deur uit. Omdat we hier veel handelingen moesten doen eindigden we vrijdag (opruimdag vanwege het nieuwe jaar) allemaal aan de kaartenvouwen. Het hele kantoor moest helpen omdat we nog zo veel moesten doen. Echt heel irritant want we zouden eigenlijk al vet vroeg klaar zijn en ik moest nog kerst inkopen doen. Gelukkig had mijn baas een boxje gepakt en pizza besteld en werd het eigenlijk nog best gezellig. Om kwart over 4 waren we klaar en zijn we naar de kroeg gegaan. Dit hakte er aardig in en rond 8 uur ging ik naar huis. Om 9 uur moest ik alweer klaar zijn want we hadden een huisfeest vanwege Muriel haar verjaardag. Het huis stond vol. Na een leuke avond heb ik uiteindelijk mijn bedje opgezocht.

Zaterdag had ik nergens echt last van en ben ik na het huis te hebben schoongemaakt de stad in gegaan. Ik moest nog last minute kerst shoppen. We deden voor iedereen een cadeautje kopen voor onder de kerstboom. Na een geslaagde middag hadden we in de avond een kerstdiner + feestje van Gabi met al haar Braziliaanse vrienden. Heel apart om mee te maken. Zo ontzettend gastvrij en het alleerrrrlekkerste eten! Toen we 's nachts thuis kwamen hebben Anna en ik een tent in de woonkamer gemaakt en zijn home alone gaan kijken om het kerst gevoel aan te wakkeren. Midden in de nacht waren we eindelijk eens klaar en hebben we vrij weinig van de film gezien omdat we in slaap waren gevallen..

Zondag hadden we kerst ontbijt met het huis. Vandaag stond een kerstdag op Coogee Beach op de agenda. Hier hadden we met een mannetje of 40 een event van gemaakt, in totaal waren er echt duizenden mensen. Het weer was heeel mooi en met wijn en lunch op zak gingen we naar Coogee. Met zijn alle hebben we er een leuke dag van gemaakt. Zo ontzettend bijzonder om met kerst in zulke omstandigheden te zitten. Mooi weer, nieuwe mensen, geen familie. Het was echt een hele leuke ervaring. In de avond hebben we cadeautjes gedaan met het huis en zijn we die in de tent open gaan maken. Hierna hebben we een tweede poging gedaan om home alone te kijken. Ondertussen was het al 2 uur snachts en ging ik een poging doen om met het thuisfront te skypen. Helaas niet gelukt.. In de morgen gelukkig wel en heb ik iedereen even gezien en een fijne kerst gewenst. Maandag was het geen tweede kerstdag maar Boxing day. Deze dag staat er om bekend om de vele korting in de winkels. We zijn naar de winkels gegaan waar we hebben geshopt. Hier was ik al vrij snel klaar mee gezien de extreme drukte. Anna en ik zijn gaan lunchen en daar huis gegaan waar we op het balkon in een diepe slaap zijn gevallen. Wat waren we moe!!! kerst is heeel vermoeiend. Maar wat was het leuk!!!! In de avond stond Sash weer op het programma maar ik kon dat even niet hendelen. Lekker thuis blijven is ook wel eens goed! :) Ik wil iedereen nog een heeeele fijne kerst wensen, ook al ben ik iets te laat. Alle goeds voor 2017. Mag 2017 maar vol zitten met mooie reizen en veel zien van de wereld. Mag iedereen gezond blijven en genieten van elke dag die komt. Sta stil bij de mooie momenten en kijk elke dag om je heen. De wereld is zo mooi!!!! Happy 2017!!!

1. Sandra Oudeman:
    27 december 2016
    prachtige kerstwens Marlou, kan ik me alleen maar bij aansluiten.