Herenigd met de meiden

10 augustus 2016 - Koh Phi Phi, Thailand

Joehoeee! M'n eerste reisverhaaltje!

Na afscheid te hebben genomen van Jacco waar ik een week mee heb gereist, zaten Janine en Maureen en ik nog even bij een tentje. Met hun ga ik verder reizen. We waren best moe dus gingen we daarna lekker naar onze bloedhete hostelkamer. Daar hebben we een beetje gechilld en zijn we uiteindelijk in slaap gevallen.

Om kwart voor 3 ging de wekker, we pakten onze spullen en zijn met de taxi naar het vliegveld gereden. Na een tijdje wachten zaten we in het vliegtuig en waren we eigenlijk ook weer zo in Phuket. 1,5 uur vliegen voelt als niks als je een week terug 12 uur hebt gevlogen. We kregen zelfs nog ontbijt. Een bakje met garnalenprutje, wat fruit en water. Het prutje zag er echt heel ranzig uit en hebben we alle drie overgeslagen.

Eenmaal op Phuket hebben we meteen de bus en boot geboekt van Phuket naar Koh Phi Phi en ook voor een soort open ticket alvast voor Koh Phi Phi naar Krabi. Het kost even wat, maar we zijn wel weer klaar met geld uitgeven aan vervoer. En voor Nederlandse begrippen is het natuurlijk gewoon goedkoop. Soms vergeet je dat wel eens in Thailand.

De vrouw van de busverkoop had gezegd dat er elke 10 min/kwartier een busje ging. Uiteindelijk moesten we twee uur wachten totdat we eindelijk gingen. Ze hoopte telkens op meer passagiers. Hierdoor werden we lekker chagrijnig en konden we weer lekker zeuren over deze ellende.

Uiteindelijk reden we en kwamen we op tijd aan op de boot. De boot leek wel een eeuwigheid te duren, maar ook met dikke vertraging waren we dan eindelijk aangekomen in Koh Phi Phi. Een heel mooi eiland met kraakhelder water. Snel even op booking.com een hotel gereserveerd en even wat gegeten. De weg naar het hotel was ook erg ver en dit viel dan ook best tegen.

Na alle vertragingen en alle uurtjes reizen kwamen we eindelijk aan bij het hotel. Eenmaal in de kamer zijn we alle drie op bed gestort om even een tukkie te doen.

Om 6 uur werden we wakker en hebben we gedoucht en ons klaargemaakt. Vanavond gaan we alle reisellende van vandaag wegdrinken onder het genot van een biertje. Een crazy night out op phi phi

1. Sandra Oudeman:
    10 augustus 2016
    leuk Marlou, waar zijn de foto's??
  2. Kees en Nel:
    10 augustus 2016
    Het is leuk om te lezen.
    En in gedachte met je mee te reizen!