Jarig in Australie!!

17 november 2016 - Sydney, Australië

Helaas voelde ik me dinsdag en woensdag weer niet zo lekker. Ik kan echt merken dat het weer vrij hard bij me inslaat. De ene dag is het 31 graden  en soms ineens 17. Nu zijn die verschillen wel al minder aan het worden, maar het is niet heel prettig. Gelukkig hoeft ik al nooit meer een jas mee en loop ik hier bijna altijd in een rok. Summer is there! Donderdag ging ik weer naar het werk. Iedereen maakte zich grote zorgen omdat ik nooit ziek was eerder. En  ik moest mijn taart uitzoeken voor mijn verjaardag. EN WAT HAD IK DAAR EEN ZIN IN! Ik mocht alles kiezen wat ik wilde, geen prijskaartje of wat dan ook. Ik kreeg een link van de website van Lindt chocolade toegestuurd en uiteindelijk had ik een salted caramel chocolate cake gekozen. Het plaatje alleen al maakte me erg gelukkig.

Omdat Robbo ook jarig was geweest mocht hij ook een taart uitkiezen, vrijdag hadden we dus 2 taarten. Ik heb het wel eens minder getroffen. Rond 3 uur hield Geoff een toespraakje en zongen ze allemaal voor ons. We kregen beide een kaart met persoonlijke berichtjes van iedereen op kantoor. Echt heel leuk. Natuurlijk wist ik dit al want dit is altijd zo bij jarige, maar toch heel leuk om te krijgen. Ik voelde me al helemaal jarig. Eenmaal thuis gingen die meiden op stap. Ik was echt moe en had totaal geen geld dus ik ging lekker een filmpje kijken.

De volgende dag moest ik allemaal inkopen doen voor mijn feestje van zaterdagavond. Ik wilde ballonnen, slingers de hele mikmak. Omdat dit al best wel prijzig was had ik gezegd dat het BYO was. Bring your own alcohol. Voor mij een stuk goedkoper want anders werd het wel honderden dollars. Drank is duur en dan ook nog het eetwerk en versieringen. Het huis zag er helemaal top uit en we hadden alles aan de kant gezet. De bierpong tafel was aanwezig en rond 9 uur begon het feestje.

Het is echt wel bijzonder om aan de andere kant van de wereld toch zoveel mensen om je heen te hebben die om je geven  en die je verjaardag met je willen vieren. Ik ben ook heel blij dat ik dit heb gedaan. Ook heel erg gek dat Shari (vriendinnetje uit Nederland). Ik had haar uitgenodigd maar had eigenlijk niet echt verwacht dat ze zou komen. Toen ik wist dat ze kwam vond ik t echt super leuk. Eenmaal bij de voordeur was het echt wel even traantje wegpinken. Echt heel leuk om haar weer te zien. Het was echt een heeeel leuk feestje, enorm gezellig. De dag erna werd ik met moeite wakker en aanschouwde de bende in de woonkamer. Het was echt niet normaal. Drank lag overal, overal vlekken en troep. Gelukkig wonen we met 8 mensen en hebben we het snel schoongemaakt.

En toen was ik echt jarig!!! Voor mijn gevoel al dag 3 dat ik jarig ben. Ik had even een duik in het zwembad genomen en ben weer op bed gaan liggen. Ik voelde me toch niet zo heel goed. Daarna ben ik met de zitzakken op het balkon gaan zonnen en later laghet hele huis daar. Muziek zon en gezelligheid. In deze stemming kwam ik op het fantastische idee om ’s avonds weer op stap te gaan. Bijna iedereen was in en we besloten uiteindelijk om naar Sash te gaan in Darling Harbour (deep house feestje). Het avondeten was taart. Mijn lieve husigenootje Gabi had speciaal voor mij een chocoladetaart gemaakt (super lekker!) Dat stelde eigenlijk ons avondeten voor. Daarnaast hadden we nog wat poffertjes. Na snel gedoucht te hebben zaten we nog even gezellig met een wijntje en  daarna gingen we op stap.

Eenmaal binnen hadden we een leuke avond, tot dat 2 vriendinnen er uit werden gezet. Omdat we entree hadden betaald en we eigenlijk niet weg wilde bleven Anna en ik en zijn die andere meiden naar huis gegaan. Verder was de avond erg leuk en lag ik uiteindelijk rond 3 uur in bed. De volgende ochtend ging de wekker weer 7 uur. Helemaal top. Het was een zware dag op het werk, maar ik heb het overleefd. In de avond hadden we het geweldigde idee om iedereens schoen te zetten en en de kamer te verbouwen. De grootste lol, alleen werd t wel een latertje zonder dat ik het door had. Midden in de nacht werd ik wakker met hele hevige pijn in mijn onderbuik. Ik voelde gewoon dat het niet goed was en ging naar de wc hopende dat het daardoor beter werd. Ik kon amper rechtop staan en de wc halen was nog best een moeite. De pijn ging niet weg en ik was echt even in paniek geraakt. Ik heb mezelf naar de bank gesleept en heb met mijn moeder gebeld. Natuurlijk kon die niks doen, maar ik kon zelf ook niets beters verzinnen om 4 uur ’s nachts. Dit was echt een kut momentje, ik voelde me ineens heel alleen  en wist gewoon echt niet wat ik moest doen. Uitendelijk ben ik maar weer in bed gaan liggen en de volgende ochtend was het gezakt, maar nog zeker niet weg. Ik besloot om thuis te blijven en de dokter op te zoeken

Ik heb best veel geslapen en weinig gegeten, maar de buikpijn leek wel iets beter te worden. Nou is in het buitenland naar de dokter gaan natuurlijk niet zo makkelijk als in NL, je moet meteen betalen en ik hou er ook niet van om er meteen heen te gaan. Ik besloot de dag af te wachten. Aan het einde van de dag met de dokter in NL gebeld en die zei dat ik maar gewoon moest gaan. Ik wilde een afspraak maken voor de volgende ochtend, voor werk, maar de praktijk was al dicht. Ik besloot toen maar gewoon naar mijn werk te gaan en als het niet ging dat ik in de pauze naar de dokter kon. Op mijn werk ging het eigenlijk super goed en vanaf de middag voelde ik eigenlijk niks meer. Ik was echt super opgelucht want ik dacht echt dat er iets niet goed was gegaan. Heb echt nog nooit zoveel pijn in mijn onderbuik gehad.

Al met al bewogen dagen dus.. Veel leuke dingen en natuurlijk ook wat mindere. Ik heb veel kaartjes gehad, super bedankt allemaal! Echt leuk om kaartjes te lezen en te ontvangen. Zo anders als je dat hier ontvangt dan in Nederland. Ik kan daar echt van genieten. Volgende week is het al zo ver, dan lig ik rond deze tijd in de zon in Vanuatu! Jaa, de december maand is in zicht en ik heb een aantal dagen vrij, het is kerst, oud en nieuw, kortom allemaal leuke dingen. Helaas dat de tijd zo snel gaat, maar dat komt er van als je zo geniet!