Het ritme begint te komen

16 september 2016 - Sydney, Australië

Het ritme van het echte werkleven begint te komen. Ik heb nog steeds moeite met opstaan, maar dat zal ik ook altijd houden. Als ik nu uit bed ben is het goed en ben ik overdag of 's avonds niet meer moe. Inmiddels zit ik al weer in mijn tweede week bij RL en zit ik al weer bijna een maand in Aussie.

De taalbarriere begint minder te worden. Het verstaan gaat nu prima, op sommige opmerkingen van een ierse jongen na, haha. Het spreken gaat ook wel makkelijk, vooral omdat je nu wat meer gewend bent aan je nieuwe collega's. Ik merk dat ik wat losser wordt en wat meer mezelf betrek in gesprekken. Eerder deed ik dit niet echt vanwege het feit dat ik ze nooit zo goed kon volgen.

Ik heb deze week ook weer even gesport, iets wat ik vorige week ook totaal niet had gedaan omdat ik er geen zin in had. Alles begint zijn gangetje te gaan. De werkdagen zijn ook eigenlijk prima te doen en op dit moment is het alweer vrijdag. Weekend staat voor de deur, heerlijk! Gister nodigde een collega me uit om wat te gaan drinken. Samen met een vriendin van haar. Dat leek me erg gezellig dus gisteravond hadden we wijntjes gedronken bij Club Ivy en bij een bar in de buitenlucht midden tussen de wolkenkrabbers.

Echt zooo anders als in NL. Iedereen net gekleed, iedereen doet drankjes na het werk. Waar ik gister was, ik keek mijn ogen uit. Gewoon midden tussen het drukke zakenleven is een bar in de buitenlucht. Vol met zakenlui die na het werk een drankje doen. Heel bijzondere locatie eigenlijk. Het kan hier ook echt allemaal. In NL zou je zoiets gewoon nooit zien.

Ik voelde me helemaal fancy want ik was natuurlijk ook netjes gekleed, net als mijn collega en haar vriendin. Het was erg gezellig en leuk om een collega te zien buiten werk. Het geeft natuurlijk een heel ander beeld.

Wat ook weer typisch was, ze vroeg om drankjes te doen in de avond. Dus aan het einde van mijn werkdag zei ik: Stuur maar een berichtje hoelaat en waar, dan zal ik er zijn. Ze keek me vreemd aan: ga je nog naar huis dan?! Ze had dus 6pm in haar hoofd. Direct na werk. Zonder avondeten. Dat schijnt hier dus super normaal te zijn, gewoon al rond 6 beginnen met drank. Je kan je wel voorstellen dat je dan om 12 uur wel een bed kan gebruiken.

Maar opzich is het ook wel weer lekker, want dan ben je niet zo heel laat thuis. Dit avondje was zeker voor herhaling vatbaar. De volgende morgen was alleen niet zo'n groot succes. Ik was vrij moe en had echt vanaf 's ochtends al trek in de Mac. Gelukkig heb ik Robbo naast me zitten. Hij eet de hele dag door. Hij was wel te porren om te gaan lunchen bij de Mac. Altijd fijn. Ik was dus vandaag echt zielsgelukkig met een quarter pounder. Opzich zou ik dit gewoon kunnen zien als mijn avondeten van gister avond.

Voor vanavond heb ik nog geen plannen. Er zal uiteraard wel weer iets gaan gebeuren maar eerlijk gezegd heb ik onwijs veel zin in een avondje bankhangen. Morgen ben ik gevraagd te werken op een evenement. Als een soort van hostess. In een gouden jurk een beetje rond paraderen voor het goede doel. Altijd fijn om eindelijk eens geld te verdienen ipv uit te geven. Overdag wordt het volgens mij mooi weer dus denk ik dat ik naar het strand ga.

Zondag zou ik met pauline naar een wild life zoo gaan. Helaas kan ze niet meer. Het is een zoo waar je kangaroo's kan knuffelen en met koala's kan knuffelen. Dat is dus echt weer zo'n droom van mij. We gaan het sowieso dus nog een keertje doen.

Wat er verder allemaal op mijn padje komt dit weekend zie ik dan wel weer, nu eerst nog maar eens 4 uur werken....