Het zakenleven

8 september 2016 - Sydney, Australië

Inmiddels zit ik al bijna aan het einde van mijn stage week. Het is erg wennen allemaal! Als ik thuis kom ben ik best wel moe en het ritme zit er nog niet helemaal in. Mijn stagewerkzaamheden zijn ook nog niet hoogstaand. Ik ben aanwezig in de vergaderingen en heb niet echt moeilijke opdrachten. Eigenlijk heb ik er bijna geen.

Gelukkig zei David net tegen me dat hij me een beetje verwaarloosd had deze week dus dat is een goed teken. Dan zit er volgende week hopelijk meer in. Het grappige is namelijk dat het wel echt een leuk bedrijf is. Ook de werknemers. Ik denk dat als ik meer en uitdagend werk krijg dat ik hier helemaal op mijn plek zit.

De nette kledij ben ik nog niet helemaal aan gewend. Het heeft wel wat, maar kijk toch ook wel uit naar de casual friday. Ik voel me echt zo'n zakenvrouwtje en voel me gelijk ook 5 jaar ouder.

Gister had ik na werk afgesproken met Sara. Sara ken ik van het vormsel in Nederland. ze kwam hier een week geleden heen en gaat 3 maanden reizen. Als ik zo over reizen praat kriebelt het bij mij eigenlijk ook heel erg. Samen met Pauline spraken we af in een cafeetje, heel leuk en t was een gezellige avond met zijn drieën.

Morgen is de laatste werkdag van de week. Met volgens mij een soort klein borreltje aan t eind van de middag. Dat is heel leuk. In de avond ga ik het nachtleven maar weer eens onveilig maken met Pauline en misschien meer.

Ik voel me echt ingeburgerd hier. Al woon ik hier nu kleine drie weken het voelt als 3 maanden. Dat zorgt er voor dat het leven in Nederland ineens heel ver weg is. Je denkt er vaak niet eens meer aan. Vandaar dat ik soms ook niet meteen reageer op berichtjes. Al vind ik dat natuurlijk super leuk hoor!!!

Ik heb een foto bijgevoegd van de entree van het gebouw waar RL gevestigd zit. Nu snap ik wel waarom ik een mailtje kreeg met: kom anders van te voren een keer langs dan is het niet zo'n shock.. Haha. RL zit midden in de CBD, central business district. er lopen hier ontelbaar zakenmensen. Allemaal netjes. De gebouwen raken zowat de wolken, maar ineens die je dan daarachter weer de harbor bridge en het water. Het blijft een bijzondere stad!

1. Kees en Nel:
    8 september 2016
    Marlou,het is ontzettend leuk,om het te kennen volgen.
    Wat je allemaal ervaar,en meemaak.
    En ons er van laten meebeleven.
    Gr Opa en Oma xxxxxx