Een zwaar weekend

26 september 2016 - Sydney, Australië

Vrijdagmiddag gingen we meteen uit het werk naar een bar midden in de CBD. Er werd vrij vlot gedronken. Dit gaat niet heel goed gepaard met geen avondeten. Ik begin toch echt te denken dat het hier een gewoonte is om maar gewoon avondeten over te slaan. Er haakten er al snel wat af en we bleven over met zijn zessen. Het werd een erg gezellige avond! Ik was ook niet heel laat thuis omdat we natuurlijk ook al vanaf 5 in de bar zaten. Rond 1 was ik thuis en was het tijd om eindelijk te slapen.

'S ochtends werd ik met een schrik wakker. Ik was er zwaar van overtuigd dat ik moest werken. Toen ik er eenmaal achter kwam dat ik niet te werk moest was ik heel erg gelukkig. Uitslapen werd hem helaas niet, dus ik ging er maar uit. Ik keek op mijn mail en ik had eindelijk het langverwachte mailtje in mijn inbox. Het antwoord van mijn scholarship aanvraag. Ik heb de beurs gekregen!!!

Vanuit school geven ze elk jaar 3 (geloof ik) beurzen weg, voor mensen buiten Europa. Voor stage of studie. Ik heb een half jaartje de aanvraag gedaan en ik zou in september antwoord krijgen. Ik ben echt suuuuper blij. Het is 250 euro, niet heel veel voor Australische begrippen, maar toch erg fijn. Is toch weer 2 weken huur!

In de middag ging ik met Rajelle en Pauline naar The Featherdale Wild  Life Zoo. Hier lopen kangaroos los rond en kun je Koala's aaien. Mijn grote droom. Ze hadden de allerschattigste beestjes, die je in Nederland niet tegenkomt (de meeste). Na heel wat foto's ging ik aan het einde van de middag weer gelukkig terug. Helaas begon ik op de terugweg wat last te krijgen van de avond ervoor. Ik had belooft mee uit te gaan zaterdag, maar had er totaal geen zin in.

Thuis ben ik even op bed gaan liggen en heb ik geskyped met Sandra en Mandy. Althans, geprobeerd. De Wi-Fi is op het moment erg slecht in het huis. Ik ben me met tegenzin gaan klaarmaken. Toen eenmaal de meiden er waren had ik wel weer zin in een avondje stappen en het is uiteindelijk een heel gezellige avond geworden.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen. Ik had al besloten dat ik vandaag niks zou uitvoeren. We zouden alleen naar de film gaan met het hele huis. Bridget Jones 3. Eigenlijk wilde ik het huis niet uit en toen kwam iemand op het fantastische idee om mexicaanse avond te houden met uitgebreid eten (NACHOS!!) en daarna film avond thuis. We zouden de woonkamer omtoveren tot bios. Met matrassen en kleedjes en kussens. Dat was nou precies waar ik zin in had.

We hadden ook een hele grote schoonmaak in het huis gehouden. Bijna iedereen hielp mee en alles werd even onder handen genomen. Het was nodig en ook wel even een fijne bezigheid.

Ik heb samen met Muriel boodschappen gedaan en gekookt, daarna hebben we Bridget Jones 1 gekeken. Het plan was ook om de tweede te kijken, maar iedereen viel bijna in slaap. We hebben nog nog even wat gepraat en daarna zijn we gaan slapen.

De werkweek begint weer, wat gaat het weekend toch altijd veelste snel!

1. Sandra Oudeman:
    26 september 2016
    waar zijn de foto's van al dat aaibaars?