Ook wel eens minder leuke dingen.

29 september 2016 - Sydney, Australië

Eindelijk is het dan bijna weekend. Ik moet erg wennen nog op stage. Het voelt eigenlijk nog steeds alsof ik in mijn eerste week zit. De taken die ik krijg zijn niet heel hoogstaand en ik ben er ook niet lang mee bezig. Vaak heb ik dat ik niet heel veel te doen heb op een stage dag. Omdat mijn supervisor pas deze week terug is gekomen had ik besloten om te wachten op haar en het daarna met haar te bespreken. Ik wil meer (niveau) werk en wat meer verantwoordelijkheid. Natuurlijk als zij dit ook goed vind.

Het is nu donderdag en vrijdag ochtend heb ik met haar een afspraak. Natuurlijk heb ik in de tussentijd wel laten doorschemeren dat ik meer taken wilde naar David, maar die leek dat niet erg op te pikken. Hij is heel druk en normaal ook helemaal geen supervisor van een stagiair. Zulke dingen zijn wel lastig hoor, ik zit er best mee. Het is nog moeilijk om mijzelf te verwoorden in het engels op business niveau. Ik twijfel telkens om nog eens aan te kloppen bij iemand, maar te veel zeggen wordt natuurlijk ook weer vervelend. Morgen ga ik alles vertellen. Dat ik graag wat meer taken en verantwoordelijkheden wil, dat ik naar huis wil gaan met het idee dat ik lang niet al mijn werk af krijg. In plaats van de minuten weg te zitten kijken op het einde van de dag. Zo ga ik natuurlijk ook met veel meer plezier naar het werk.

Dit is mijn vierde week, morgen zit ik hier een maand. Dat zou toch wel genoeg moeten zijn om een goed beeld van mij te krijgen of ik dingen aan kan of niet. Vooral omdat ik het gevoel heb dat de vorige stagiars echt heel veel verantwoordelijkheden hadden en veel taken. Ik ben heel benieuwd naar morgen.

Morgenmiddag hebben we een teambuilding uitje, we gaan seyway'en. Na het middag event gaan we een hapje eten en daarna  borrelen. Misschien dat ik daarna nog aansluit bij mijn huisgenoten. Zij gingen uit eten en daarna uit. Anna vertrekt zondag voor een paar weken dus het is een soort afscheidsuitje.

Zaterdag ben ik er sowieso bij, dan is het afscheidsuitje 2.0 voor Anna. Hopelijk ergens uit gaan en een leuke avond hebben.

Verder heb ik nog leuk nieuws, ik heb een soort baantje! Ik ga oppassen op kindjes. Op dit moment heb ik drie adresjes. Zondag avond moet ik voor het eerst. Natuurlijk wil ik hier niet te veel tijd aan besteden omdat ik vooral leuke dingen wil doen, maar het verdiend lekker bij. Ik reken meestal 20 dollar per uur. Klinkt in Nederland bizar veel, maar dat is hier normaal.

Ik ben heel erg benieuwd, het lijkt me heel erg leuk. Een makkelijke manier om een centje bij te verdienen waarbij ik 9 van de 10 keer toch niks hoeft te doen.

Nog even volhouden, bijna weekend... en oja, maandag is het hier Labour day dus ben ik lekker vrij. Dat wordt een dagje bakken aan het strand als het weer het toe laat :)