3 dagen weekend

5 oktober 2016 - Sydney, Australië

Vrijdag had ik in de ochtend meteen een gesprek met Linda. Ik zou alles gaan zeggen en bespreken, dus ik keek er naar uit. Het gesprek was echt super fijn. Ik heb gezegd wat ik vond van mijn taken en de afgelopen maand. Ze reageerde super leuk en goed en samen hebben we nieuwe taken opgesteld. Ik word meer betrokken in dagelijkse zaken en krijg meer verantwoordelijkheden. Na een uurtje aan mijn bureau te hebben gezeten was het al weer tijd om te gaan segwayen. Het team building event vond plaats in het Olympic Park. Dit park is gebouwd voor de Olympische Spelen van Sydney die zijn geweest.

Het segwayen was tegelijkertijd hilarisch en erg leuk. Het is leuk om collega's te zien buiten kantoor en zonder nette kleren. Na dit uitje doken we al snel een kroegje in om wat te drinken. Je zou dus kunnen zeggen dat het hier al mis ging. Daarna gingen we naar een italian in The Rocks waar we heerlijk hebben gegeten. We hadden meerdere pizza's op tafel waar iedereen van kon pakken. Normaal ben ik niet direct fan van pizza maar deze waren erg lekker. Voor herhaling vatbaar. Na heel lang te hebben getafelt zijn we naar een andere kroeg gegaan. We gingen buiten in de tuin zitten wat er heel kneuterig uitzag/ Hier vond mijn baas het een goed idee om drankspelletjes te doen en we hebben er nog een hele lange tijd gezeten. Toen iedereen naar huis ging ben ik met Robbo en Justin naar het casino gegaan. Uiteindelijk heeft Robbo echt 3 min gespeeld en voor de rest hebben we alleen maar gepraat. Het was een heel leuk teamuitje!!

De volgende dag leek de kater weg te blijven dus gingen Muriel, Rajelle en ik naar Bondi om te shoppen. Naja, ik ging mee voor de fun. Het idee was niets te kopen.. Pas in de avond waren we weer terug. We hadden afgesproken om uit te gaan maar opeens kwam daar mijn zere buik om te hoek kijken. Ik ben de rest van de avond niet meer uit huis geweest. Ik voelde me verschrikkelijk.

De dag erna was het 26 graden dus gingen Muriel en ik lekker naar het strand. Ik was vrij moe en we zijn beide vrijwel meteen in slaap gevallen. Erg handig in de Australische zon. Eenmaal thuis moest ik haasten want ik moest oppassen.

De ouders waren heel aardig en de kinderen waren niet aan te spreken toen ze tv aan het kijken waren. Dit beloofde een makkelijke avond te worden. Maar nee hoor, NIETS was minder waar. Na wat moeite met avond eten naar binnen werken moesten ze op een gegeven moment naar bed. Toen begon eigenlijk vrij snel een tirade dat de oudste zijn vader wilde. Dit idee had hij zon twee uur later nog steeds. Inmiddels had ik al 2 uur hoofdpijn en was er nog steeds 2 uur niemand aan het slapen. Ik bedacht me chantage in te zetten. Even tv kijken en daarna lekker slapen. Maar nee hoor, niks leek te helpen en het kind werd alleen maar kwaaier.

Op slot zei ik dat hij aan zijn vaders kantje mocht slapen in zijn ouders bed, maar ook dit werd niet geaccepteerd. Hij is gewoon uit zware vermoeidheid in slaapgevallen uiteindelijk. Ik ben nog nooit zo blij geweest met stilte.

De moeder had gezegd dat ik geen kind aan ze had. Ze waren altijd zoet met andere nannies en ze sliepen altijd meteen en als een blok. Nou, dan zou het zeker wel aan mij liggen want ALLES gaat natuurlijk bij mij altijd anders.

Gelukkig werd ik lekker met de uber naar huis gebracht en kreeg ik lekker betaald. Eenmaal thuis moest ik er eigenlijk heel hard om lachen, want alleen mij kon dit natuurlijk weer overkomen. Ik had die avond nog een huisfeestje, maar ik had totaal geen zin meer om te gaan dus ben lekker naar mijn bed gegaan

Maandag was Labour day. Ik ben het huis niet uitgeweest. Ik voelde me helemaal niet lekker, erg zonde. De dag erna begon werk al weer. Met veel meetings was de dag snel om. In de avond een ouderwets potje ezelen en toen was het alweer beddtijd. Vandaag heb ik vrij gevraagd voor mijn reisje naar Tasmanie en Melbourne. Ik heb er nu al zin in. Het was ook wel weer grappig. Want David, mijn baas, vroeg of mijn moeder nog boos was. Ik snapte het niet helemaal en vroeg waarom. Ik was al weer helemaal vergeten dat hij ging proberen mijn moeder te facetimen vrijdagavond.

Dit geeft ongeveer het niveau van vrijdag weer. Maar ach, het was wel een hele leuke avond :)