The Blue Mountains

10 oktober 2016 - Blue Mountains, Australië

Vrijdag middag was het weer lekker weekend. Ik had wel zin om eventjes op een terrasje te zitten met het prachtige weer, maar zodra ik thuis was om even te eten had ik totaal geen zin meer om weg te gaan. Gelukkig zit de drankwinkel naast ons gebouw, dus haalde ik daar wijn en heb ik gezellig een avondje met Gabi doorgebracht.

In de ochtend was ik al vroeg (voor een zaterdag) wakker. Muriel en ik gingen naar de Blue Mountains. Ik was super enthousiast en had er echt zin in. Het begon al goed, we hadden ruim de tijd om te trein te halen. Daardoor deden we erg rustig aan. Op een gegeven moment keek ik op de klok en zag ik dat de trein al over 10 min ging. De koffer was half gepakt en ik had nog niet eens schoenen aan. We hebben keihard gerend, wat erg onhandig ging met koffer en tassen, maar we hebben het gehaald. We moesten hier natuurlijk weer vreselijk om lachen. Heb je zo veel tijd, kom je alsnog bijna te laat.

Na twee uur kwamen we aan in The Blue Mountains. We stapten uit bij Katoomba, waar we een hostel hadden gehuurd. Hier lieten we ons bagage achter en zijn we snel even naar de supermarkt gegaan voor water en lunch. Al snel vroegen we ons af wat de weg naar de Blue Mountains eigenlijk was. Na rond te hebben gevraagd moesten we nog 2 km lopen. Op hoop van zegen dat dit de goede richting was, want het was een lange rechte weg. Na een tijdje zagen we de bergen en het was echt fantastisch. We waren naar de bekende Railway attractie gelopen. Vanuit hier kon je 3 verschillende attracties nemen om op andere gebieden te komen.

We namen de eerste attractie. Dit was een soort gondeltje over het dal heen. Het uitzicht was zo adembenemend mooi, dat het wel een geweldig weekend moest worden! Aan de overkant waren de bekende Three Sisters. Hier zijn we niet heen gelopen, we hebben van het uitzicht genoten en zijn weer terug gegaan met de gondel. Daarna hebben we de railway gepakt. Dit was een soort treintje die bijna stijl naar beneden ging. Eventjes heftig, maar ook hier weer een prachtig uitzicht.

Daarna zijn we een route gaan lopen in het dal waarna we weer uitkwamen bij de laatste attractie. Dit was ook een soort gondel, alleen dan omhoog i.p.v. rechtuit.

Omdat het vrij rustig was besloten we nog een keer met de eerste gondel te gaan. Hierna zijn we naar de Three Sisters gelopen. Hier ook weer een prachtig uitzicht. We waren enorm aan het genieten en het weer was echt perfect. Niet te warm, niet te houd. Lekker in je korte mouwen shirtje rondlopen.

We vonden dat we genoeg hadden gezien en zijn met de bus weer naar het hostel gegaan. Hierna zijn we meteen naar een barretje gegaan waar we wat hadden gegeten. Na in het hostel nog een paar uurtjes te hebben doorgebracht zijn we de bar weer in gegaan. In het hostel hadden we Joep ontmoet, hij ging ook mee. Het was een zeer gezellig avondje, maar gelukkig niet zo laat.

De volgende dag gingen we 9 uur uit de veren. Kwart voor 10 waren we al weer opweg naar de supermarkt en daarna hebben we de trein gepakt naar de Wentworth Falls. Op de heen weg in de trein hadden we een meneer ontmoet die gave plekjes opnoemde waar we echt heen moesten gaan. Dit was daar een van. Het was een gigantische waterfal waar geen einde aan kwam. We moesten eerst de Darwin walk doen, ongeveer twee kilometer, waarna we daar uitkwamen. Je hebt veel mooie plekjes in de wereld, maar hier werden we beide stil van. De Blue Mountains dankt zijn naam aan de blauwe gloed die er hangt. De gloed is heel goed te zien. Met het geluid van de waterval is het echt alsof je in een droom bent gelopen.

Na uitgebreid het uitzicht te hebben bestudeerd zijn we weer een walk gaan doen. Langs kliffen en mooie uitzichten. Na een paar uur kwamen we zomaar ons hostelgenootje tegen. Natuurlijk, je bent in de middle of nowhere en je komt een bekende tegen. Hij was dezelfde walk aan het doen maar dan omgedraaid. Hij was al eerder begonnen dus hij was al bijna klaar. Toen we dit hoorde krabten we ons wel even achter onze oren, we moesten dus blijkbaar nog zo'n 5 uur. We hadden al aardig wat km in de benen en het was best warm. Het pad was ook een moeilijk pad (waar we achteraf achter zijn gekomen). Veel hoogte verschillen en moeilijke, modderige, stijle wegen.

We hadden wel echt de aller aller mooiste lunchplek ooit. We vonden, dankzij Joep, een rots die uitstak boven het dal. Hier zijn we op gaan zitten. Als je daar zit vergeet je echt de hele wereld om je heen. Zo mooi! Na weer wat verder te zijn gelopen kwamen we een stel tegen. We hebben even gepraat en ze boden ons een lift aan terug naar het dorp, zodat we niet alles terug hoeften te lopen. Erg fijn. We zijn met zijn vieren nog even door gelopen naar een waterval voordat we weer gingen. Hier waren mensen aan het abseilen van een waterval af. Echt heel erg gaaf. Een show om te zien.

Nadat het stel ons had afgezet bij het station zijn we terug gegaan naar het hostel en daarna naar huis. Om half 7 waren we weer thuis en hebben we meteen gedoucht. Ik was zo ontzettend moe, dat ik gelijk wilde slapen. Na even snel een broodje te hebben gegeten ben ik lekker gaan slapen. Het was een heel erg gaaf weekend om nooit meer te vergeten. De spierpijn zal nog wel komen van al dat lopen.

De volgende dag kon ik ook amper wakker worden. De werkelijkheid was weer begonnen: het was maandag. Ik zit nu weer achter mijn bureautje, ik weet ook echt nu al dat ik vanavond weer vroeg ga slapen. Ben totaal nog niet hersteld. Morgen moet ik naar het Hilton Hotel, waar een CPA congress plaats vind. Hier moet ik om 7.45 zijn, dus dat wordt ook weer een vroege ochtend.

Wat is het toch heerlijk om in Australie te wonen, geen enkel saai moment en er is altijd wat leuks te doen. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe gebieden verkennen, genieten!

(foto's komen vanavond online)