Bad luck

28 augustus 2016 - Sydney, Australië

Het was weer ongelooflijk. Pauline en ik hadden afgesproken op Town Hall (train station). We konden elkaar nergens vinden en het duurde drie kwartier voordat we eindelijk bij elkaar waren. Pauline heeft zelfs beltegoed gekocht om mij te kunnen bereiken. Ik had haar had gesmst en gebeld, maar niets kwam aan. Drie kwartier later dan gepland gingen we op zoek naar de kroeg waar het event was. Ook deze was niet te vinden. Na een lange tijd zoeken kwamen we eindelijk aan bij de kroeg. Een biertje hadden we dan ook wel verdiend. Een biertje werden er een paar en we hebben een heel gezellige avond gehad samen met de mede-Nederlanders.

De volgende ochtend kwam Paul de huisbaas de huur halen en daarna ben ik samen met Pauline naar Coogee te gaan waar de wandeling begon. Uiteraard hadden we de bus genomen in de verkeerde richting en kwamen we hier pas 40 minuten later achter. We zijn meteen uitgestapt en wilde de bus in de goede richting nemen. Deze bus kwam niet opdagen en ook dit werd uiteindelijk een uur wachten. Toen moesten we nog 1 uur in de bus zitten en na uren vertraging kwamen we dan eindelijk om half drie aan op bestemming.

We hebben snel nog even wat nachos genuttigd en zijn op stap gegaan. De wandeling was echt heel mooi. Je liep de hele tijd langs de kust en had uitzicht op een prachtig blauwe zee. De zon scheen waardoor alles nog mooier werd. We kwamen langs baaien en stranden en gingen een stukje door de rotsen. Ook kwamen we langs een begraafplaats, op de rotsen pal aan het water. Heel indrukwekkend. Honderden graven van soms wel een eeuw uit. Allemaal nog vrij mooi intact. Een mooiere laatste rustplaats kan ik me niet bedenken.

Ik had niet helemaal nagedacht over mijn schoenkeuze, ik liep op slippers en had erg snel een blaar. Gelukkig heb je hier Life Guards. Een man heeft me erg aardig geholpen dus kon ik de wandeling gewoon afmaken. Rond 5 uur waren we aangekomen in Bondi beach. Hier moesten we de bus naar Bondi Junction nemen omdat daar de trein vandaan ging. Uiteraard moesten we hier ook enorm lang wachten, waardoor ik pas half 7 thuis was. Om 7 uur had ik een verjaardag dus dat verliep echt perfect.. Het lijkt wel alsof Pauline en ik ALTIJD ongeluk hebben met het openbaar vervoer of elkaar vinden. Gelukkig kunnen we er achteraf om lachen.

Pauline was opzoek naar woonruimte. In het andere appartement (met dezelfde huisbaas) was nog plek vrij en ik stelde dit voor aan de meiden die daar woonde. Ze mocht het appartement komen bekijken. Omdat we die dag niet erg veel tijd hadden vroeg ik of ze mee mocht op verjaardag, dan kon ze meteen het huis zien. Dit mocht en (veelste laat) gingen we samen naar de verjaardag. Super gezellig en daarna zijn we met een paar mensen uitgegaan in New Town. Om half 6 werd het wel eens tijd om te gaan slapen.

Pauline mag intrekken in het andere appartement, dus ze woont voortaan op steenworp afstand. Heel gezellig. Vandaag werd ik pas om half 1 wakker. Ik ben eerst gaan sporten. Het is enorm fijn om een gratis sportschool te hebben. Je kunt gaan wanneer je wilt en het is altijd gratis. Daarnaast is er ook nog een sauna en zwembad. Na het sporten ben ik met 2 meiden naar een park geweest en heb ik genoten van de zon, zolang deze er deze week nog is.

Ik zou eigenlijk vandaag uiteten gaan met een groepje van onder andere het dutch-event, maar dat ging niet meer door. Achteraf was ik hier wel blij om want ik ben helemaal kapot en kan niet wachten tot ik mijn bed zie vanavond. Het was weer een leuk en druk weekend!

1. Sandra Oudeman:
    28 augustus 2016
    het openbaar vervoer kan in zo'n land toch niet slechter zijn dan hier zou je zeggen, maar wel dus.