Tourist in 'eigen' land

27 augustus 2016 - Sydney, Australië

Met pauline was het erg gezellig. We hebben het Opera House bezocht en de Botanic Gardens. Aan het einde van de middag ging ik weer op huis aan.

De volgende dag was het hier echt super slecht weer. Mocht het nou ook nog zo zijn dat ik was ingesloten in huis. We moeten huissleutels delen per 2, en mijn partner had de sleutel meegenomen. Ik stond op het punt om te gaan sporten toen ik daar achter kwam, erg handig. Dat werd dus een schoonmaak dagje. De badkamer keuken en woonkamer roken weer als nieuw.

Gister ben ik een wandeling gaan maken uit een boekje. Voor het eerst eigenlijk alleen op pad. de wandeling ging langs bepaalde belangrijke punten en monumenten. Het weer was aangenaam dus het was eigenlijk wel even lekker. Daarna ben ik met de ferry naar Darling Harbour gegaan. Vrij bekend in Sydney. Hier heb je verschillende dingen te doen. Ik heb gekozen voor sea life aquarium. Je loopt door een buis onder haaien door en ziet allerlei super mooie vissen. Was leuk om te zien. En raad hoe de haai heette: Mary-lou.

In de avond werd er nog een film gekeken en was het bedtijd. De volgende ochtend ben ik gaan sporten en kwam ik een meisje tegen van het andere appartement. Een uurtje sporten werd al gauw 2,5 uur. Ze nodigde me uit voor haar verjaardagsfeestje, heel leuk. Ik ben nog even de stad in gegaan voor een plakboek te halen voor Thailand. Straks ga ik naar een dutch-event. Elke maand wordt er zoiets georganiseerd. Ik heb straks met Pauline afgesproken, en er zijn meer mensen van de groep die ik had aangemaakt. Ben benieuwd!

Morgen ga ik de coogee-bondi walk doen, ook met Pauline. Het wordt mooi weer en het schijnt echt super mooi te zijn. 6 km langs de kust. In de avond heb ik een verjaardagsfeestje en gaan ik en paar huisgenoten een kroegentocht doen. Kortom: genoeg leuks!!!

Helaas iets minder leuk is het weer hier. Opeens verlang ik naar Nederland qua temperatuur. Ik wil mijn winterjas en ik mis mijn winterkleren. Ze zeggen dat het snel beter wordt, maar ik moet het nog maar zien.

1. Sandra Oudeman:
    26 augustus 2016
    Wat leuk die haai en wat een engerd. Waar ga je sporten, ben je aan het hardlopen? En gezellig een feestje.