A new home!

23 augustus 2016 - Sydney, Australië

In de avond ben ik naar de bezichtiging gegaan. Ik werd van het station gehaald door Suzan, een meisje die daar woont. Eenmaal binnen zat het appartement vol meiden. 7 huisgenoten en nog 2 ex-huisgenoten. Met de sangria op tafel beloofde het een gezellige avond te worden. En dat was het ook. Erg leuke meiden en ik had meteen het gevoel dat ik hier wel mijn eigen plekje kon vinden.

Het gevoel was wederzijds, want dezelfde avond werd al verteld dat ik mocht intrekken. Zo gebeurd zo gedaan, om 10 uur de volgende ochtend checkte ik uit en om 11 uur kwam ik aan in het appartement in Wolli Creek. Binnen 24 uur had ik al een kamer, echt super fijn! Scheelt veel geld aan hostels en vanaf nu hoefde ik ook niet meer met koffers te sjouwen.

Na alles uitgepakt te hebben en mijn hele backpack inhoud in de was te hebben gedaan, ging ik samen met 3 huisgenoten naar het park. Het was een heerlijke dag, volle zon. Ook leuk om de huisgenootjes wat beter te leren kennen.

Na het park ben ik voor t eerst mijn eigen boodschappen gaan doen. Haha, ik vond dit dus echt best leuk. Heerlijk te studderen, want de supermarkten hier zijn mega groot en ik kon nog niks vinden. Ik denk dat ik er wel een uur ben geweest, natuurlijk moet ik ook kijken naar de prijs. Het is echt bizar hoe duur sommige dingen hier zijn. Bijvoorbeeld een blok kaas. Zulke dingen kan ik me dus niet echt veroorloven. Lekker letten op de prijs dus.

Na deze ervaring ben ik samen met paar huisgenoten zelf pizza's gaan maken. Mijn eerste avondmaal. Hierna heb ik de andere was er in gegooid en was de dag alweer voorbij.

De volgende ochtend heb ik lekker uitgeslapen. Bijna iedereen was naar het werk/stage, alleen Suzan was nog thuis. Ik wilde wat van Sydney zien dus we zijn samen door Town Hall en Martin's place gelopen. Allemaal winkels, waar perongeluk ook even is geshopt.
Het is echt zo anders als in Nederland. Eigenlijk vond ik het wel een beetje lijken op New York van plaatjes.

Het was leuk en gezellig maar ik moest om 6 uur echt thuis zijn. Ik had nog een deadline van school en had dus best wel haast.

Oja.. Ik heb deze dag ook mijn nieuwe verslaving ontdekt. Hier zijn allemaal van die take away tentjes langs de weg, ook sushi. Ze verkopen sushi rollen, normaal vind ik vis niet lekker maar sommige lust ik wel. Echt heerlijk!!

In de avond heb ik nog een film gekeken met andere huisgenoten en was het tijd om weer te slapen. Deze morgen heb ik me even nuttig gemaakt in het huishouden. Moet natuurlijk ook gebeuren. Vooral omdat we een spierwit huis hebben. Ik heb de keuken schoongemaakt en gestofzuigd. Het was weer mooi schoon en daarna was het tijd om mijn eigen was op te vouwen. Grappig hoe normaal dat nu is geworden. Heb ook helemaal niet dat ik het een stom klusje vind.

Ik ben nu op weg naar Circular Quay, waar ik af heb gesproken met Pauline. Een Nederlands meisje die ook voor stage hier is. We gaan samen even de tourist uithangen. Ook moet ik naar de bank voor mijn bankrekening, een Australische bankrekening is veel handiger. Pinnen kost hier natuurlijk extra geld vanwege dat ik een buitenlandse pas heb.

Het geld gaat hier ook lekker hard. Gister heb ik de huur en borg betaald wat al weer uitkwam op meer dan 600$. Het is nog even wennen allemaal qua geld. Ik moet er een ritme in krijgen want het is nu nog best moeilijk om alles om te rekenen.

De dagen vliegen hier echt voorbij, ik heb amper tijd (soms ook geen zin) om mijn blog te schrijven of andere dingen te doen. Voor mijn gevoel ben ik hier al weer een tijdje. Het voelt al wel echt als mijn thuis en dat is eigenlijk best wel snel. Dit had ik echt niet verwacht. Ik woon nu 3 dagen in het appartement maar zo voelt het dus helemaal niet. Alleen maar fijn!!

1. Sandra Oudeman:
    23 augustus 2016
    tip: helemaal onderaan bij de grond, staan vaak de goedkopere huismerken in de supermarkt. Beetje uit het zicht. Ziet er goed uit het huis en mooie foto's van Sydney.
  2. Maureen:
    24 augustus 2016
    Leuk lou en helemaal top dat je je thuis voelt. Ziet er goed uit allemaal . Kusjes
  3. Sara:
    24 augustus 2016
    Hee Marlou! Leuk zo je belevenissen te lezen! Chill dat je zo snel een huis hebt! Wie weet tot volgende week Genietse!!