Op naar een nieuw avontuur!

21 augustus 2016 - Wolli Creek, Australië

Toen ik wakker werd had ik meteen maar even een berichtje geplaatst op een Facebook van Nederlanders in Sydney. Wie weet had iemand de gouden tip voor woonruimte, niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Toen ik terug kwam van het douchen had ik een aantal reacties wat resulteerde in 2 bezichtigingen voor morgen. Beide een meidenhuis van 8 meiden. Op 20 min. Met ov van me werk af.

Altijd handig zo'n oproep!! In Bangkok heb ik nog even wat rond gedwaald en ergens wat gegeten. Om 4 uur kwam de taxi me halen. Ik moest bij een scooter achterop, die na 2 minuten alweer stopte. Ik moest hier even wachten, midden op de straat met al mijn spullen. Zonder dat ik tijd had om antwoord te geven reed hij al weer weg. Sta je dan. In Bangkok. Na een paar minuten werd er nog een jongen gedropt. Hij bleek Nederlands. Toen er een taxi aankwam was ik erg blij dat hij in de taxi bij me zat. We stonden namelijk meteen in de file die nog wel uren kon duren vanwege een nationale feestdag. Het zou dus zomaar zo kunnen zijn dat ik mijn vlucht kon missen. De jongen had maps op zijn mobiel waardoor hij telkens kon zien waar we waren. Dat stelde me gerust.

Na veel haasten was ik op tijd bij de gate en vloog ik in negen uurtjes naar Sydney. Omdat ik geen oog dicht gedaan had ben ik in mijn hostel lekker gaan slapen. Vanavond heb ik een bezichtiging van een kamer dus ik ben heel benieuwd! Hopelijk bevalt het van beide kanten waardoor ik zo snel mogelijk kan verhuizen. Ik ben heel erg toe aan een eigen plekje, al dat gesjouw met 2 koffers is wel eens mooi geweest.

Ik heb het ook echt heel erg koud al de hele dag. Het voelt als een soort cultuurshock. Hier is het volgens mij 13 graden, in Thailand was het dat ik wegging 35. Met grote tegenzin heb ik dan ook een lange broek aan. Omdat ik niet echt gerekend heb op deze kou heb ik ook niet echt de goede kleren hiervoor mee. Ik moet de komende tijd dus naar truien over elkaar dragen...

Wel ben ik blij dat ik in Sydney ben. Eindelijk op mijn eindbestemming. Een raar idee dat Thailand al weer in de verleden tijd ligt. De tijd vliegt. Ik heb nog niet veel gezien en ga morgen misschien een wandeltour doen van 2,5 uur door Sydney. Lijkt me een leuke manier om Sydney te leren kennen.

1. Sandra Oudeman:
    21 augustus 2016
    Lekker dat je zo snel al een kamer hebt gevonden. Op naar het volgende avontuur. Dit is alvast een goed begin.