Saying goodbye

18 augustus 2016 - Bangkok, Thailand

We wilden in de avond nog de ochtendbus van de volgende morgen boeken, maar alle tentjes waren al dicht. we moesten dus volgende morgen vroeg opstaan. En ja wel, om half 9 konden we de reis die om 10 uur vertrok nog snel boeken. In alle haast de tassen gepakt en daar gingen we, op naar Bangkok.

Ik was weer erg bang dat ik misselijk zou worden maar de reis verliep echt prima. Helaas had Janine het stokje van me over genomen en voelde zich helemaal niet lekker. Om 9 uur kwamen we aan en zijn we na een hostel zoeken lekker te slapen.

Vandaag is de laatste dag samen met Janine en Maureen. We gingen via de boot op stap. Een hop on hop of boot. Te voet ging echt niet, het was blaf heet. We zijn eerst gewoon lekker blijven zitten en hebben genoten van het uitzicht langs de rivier. Uiteindelijk kwamen we aan bij de Asiatique. Allemaal overdekte kleine winkeltjes en eetgelegenheden. Super leuk en allemaal grappige dingen te koop. Hier hebben we rondgelopen en zijn wat gaan eten. Aan het einde van de dag gingen we per boot weer terug. Dit zorgde voor mooie plaatjes van de stad.

Bangkok is erg divers, het is bijna eng hoe groot het verschil is tussen  arm en rijk. En toch leven deze werelden heel goed samen. Aan de ene kant heb je prachtige hotels en dan aan de overkant van de straat is een krottenwijk met kakkerlakken en ratten.

Alle mensen zijn in Thailand wel echt lief en behulpzaam. Echt bijna elke keer wilde ik zo'n mannetje in mn zak stoppen en meenemen. Zo schattig allemaal.

Wat ook vrij bijzonder is in Bangkok (en de rest van Thailand) is het verkeer. Chaos en drukte op de weg, in Nederland zou dit nooit voorkomen. Toch zijn alle verkeersdeelnemers tolerant en geduldig en laten ze elkaar voor wanneer dat nodig is. Hier kan Nederland echt nog iets van leren. Alhoewel je toch blijf denken; hoe kan het dat er in godsnaam niet elke dag veel ongelukken gebeuren.

Deze 1,5 week met die meiden was echt super. Jammer dat ze vannacht weer naar huis vliegen. Ik zal morgen een dagje in mn eentje in Bangkok vertoeven en zal daarna mijn reis voortzetten naar Australie. Heel erg bedankt voor de mooie tijden samen en ik zal jullie missen!

Ik ben benieuwd hoe het is om nu helemaal alleen te zijn. Dat is natuurlijk nog niet echt zo geweest.  Ik kijk in ieder geval uit naar de tijd die gaat komen. Een ding weet ik zeker: ik kan alvast terugkijken op een onvergetelijke en mooie tijd in Thailand.

1. Sandra Oudeman:
    18 augustus 2016
    jammer dat het al weer bijna voorbij is Marlou. Nog een klein dagje en dan op naar het volgende grote avontuur. Heel leuk om jullie zo gevolgd te hebben. Meiden allemaal een hele goeie reis gewenst. Maureen en Janine naar huis en Marlou naar Ausie.
  2. Anne-Pim van Oostveen:
    18 augustus 2016
    Hoi Marlou,

Veel plezier nog op jou reis! Je zult waarschijnlijk maar heel kort alleen zijn, vaak ontmoet je al snel andere reizigers.
    Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt. Ik doe onderzoek naar Nederlanders die bloggen op reis. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen