Koh Tao

16 augustus 2016 - Koh Tao, Thailand

Het feestje was erg leuk eergister. Het heette floating boat party. Het feest was dan ook drijvend op het water, heel erg leuk. Omdat het zo 'dichtbij' was reden we met de scooter. 1 van onze scooters kapten er mee en we hadden gezelschap van een duitser, dus we moesten mensen vinden waarbij we achterop konden. In het hostel waren er 3 andere duitsers die ons wel even weg wilde brengen. Na een super leuk feestje lagen we 5 uur weer in ons bed.

De volgende ochtend was het tijd om uit te checken en scooters terug te geven. Bij 1 scooter kregen we een boete van 7000 bath. Zo'n 200 euro. Hij was ten val gekomen en had een 'hele boel' schade. Echt een ongelofelijk goed begin van de morgen. Na de inzet van puppy ogen en hulp van de eigenaar van het hostel kregen we het bedrag naar 3500 bath.

Na deze scene zijn we naar de boot gegaan. Natuurlijk kregen we weer dezelfde taxichauffeur als die van het ongelukje. Lekker ritje dus. De boot liet een uurtje op zich wachten dus Mau en ik besloten de wachtende passagiers maar een live concert te geven. Vooral Maureen haar onverwachte uithaal zorgde voor een lach op een man zijn gezicht.

Na 1,5 uur kwamen we aan op onze een na laatste bestemming: Koh Tao. Ook wel het snorkeleiland genoemd. Vanwege weinig slaap en het reizen zijn we die avond alleen wat wezen eten en daarna vroeg gaan slapen.

De wekker ging half 9. Tijd voor een dagje snorkelen!!!! We werden opgehaald vanuit het hostel en naar een grote boot gebracht. Met vele anderen zouden we deze dag het water in duiken. Het was weer prachtig weer dus ideaal voor snorkelen. In totaal zijn we naar 5 baaien geweest waar we telkens een half uur gingen snorkelen. De mooiste visjes en mooi koraal gezien, echt een super ervaring! We kregen nasi als lunch en we konden de hele dag door van een soort buffetje water, koffie en thee pakken en vers fruit en koekjes. We werden dus erg goed verzorgd, tegen een belachelijk lage prijs.

Op het einde zijn we nog naar een eiland gegaan waar we nog 2 uur vrij hadden. Daar konden we zwemmen en snorkelen en hebben we genoten van de prachtige omgeving.

Thuis aangekomen zijn we onze zoute stro haren gaan wassen en gaan we zo lekker ergens wat eten. De laatste volle dag alweer in Koh Tao. De tijd gaat super hard, nog 3 dagen en dan vlieg ik alweer naar Sydney..