poging tourist uithangen

14 augustus 2016 - Koh Phangan, Thailand

De wekker ging erg vroeg en weer had ik een gebroken nacht. We werden opgehaald en op de boot scheen de zon dus was het prima vol te houden. Voor we  wisten waren we al weer in Koh Phangan.

We werden door een taxichauf naar een super chill hostel gebracht. Niet duur en het had alles wat je maar kon wensen. We zijn bij het zwembad gaan liggen en hebben de rest vd middag gezond. In de avond zijn we naar de Amsterdam Bar gegaan. Het was nog al ver dus namen we een taxi. Deze taxichauf zag een moter niet en moest vol in de remmen waardoor we alle drie heel hard naar voren klapten. Er botsen hoofden en we vielen tegen de voorkant maar verder was het niet ernstig. De man kwam me overeind helpen en toen rook ik ook een verschrikkelijke alcohol geur.

Wat verschrikt kwamen we aan bij de bar. Het was een sunset point. Helaas was de zon al onder maar het barretje was heel leuk. Allemaal tafeltjes waar je op de grond zat. We snapten al snel waarom het Amsterdam bar heette, de wiet geur vloog onze neusgaten meteen in. Na een rustig avondje gingen we slapen.

In de ochtend huurden we 2 scooters en gingen we op pad. We wilden als eerste naar een waterval.   Dit was even rijden en na verkeerd te zijn gereden hadden we het gevonden. Het was gek dat er maar twee scooters stonden, maar dat is alleen maar fijn natuurlijk.

De weg begon met trappen, wat altijd zo is. Al snel waren er geen trappen meer en ook geen waterval. Waar moesten we heen? We besloten te hiken naar boven. Via een soort mini kreekje wat waarschijnlijk dus uiteindelijk een waterval moest worden. Het was een helse tocht en de temperatuur was erg hoog. Paden werden onbegaanbaar en we wisten niet meer of we de waterval zouden halen.  We zagen wel teken van leven door menselijk afval en menselijk bloed.

Na een zware overweging hebben we toch maar besloten om terug te gaan. Helemaal bezweet dood moe kwamen we aan beneden waar we meteen naar het strand zijn gereden om af te koelen in de zee. We zijn Malibu Beach opgegaan.

Wit strand en blauwe zee wat wil een mens nog meer. Hierna zijn we door getourd naar waterval poging 2. Hier waren er 5 bij elkaar. Helaas hadden deze niet echt water.

Genoten van het eiland op de scooter vandaag. Het weer is echt heel mooi. Het lijkt met de dag wel warmer. Bij het hostel zijn we nog even gaan liggen en hebben we een duik genomen.

Vanavond staat er een grote party op de planning. Met de muziek van het hostel zit de stemming er al goed in. Ik heb er zin in!!

Ook vandaag goed bezig geweest voor Australie. Even met een verhuurster contact gezocht en ze gaat morgen voor me kijken, dus ik ben benieuwd.

1. Sandra Oudeman:
    14 augustus 2016
    Verder achteraf geen last gehad van jullie "ongeluk"?