Op naar Koh Pangnan via Krabi

12 augustus 2016 - Krabi, Thailand

Na het eten gister waren we zo ingekakt dat we geen zin meer hadden om uit te gaan. We besloten langs de markt te lopen en kwamen toen per toeval bij een tentje waar live muziek aanwezig was. De allereerste Thai die ik goed engels heb horen praten.

Samen met zijn bandleden vormden ze Kong Saoh. Hij coverde allemaal bekende liedjes en kon echt ongelofelijk mooi zingen. Hier zijn we lekker gaan zitten. Het was zo ontzettend leuk dat binnen no time de tent helemaal vol stond en het een gezellig feestje werd. Na een paar uurtjes zijn we naar het hostel gegaan om te slapen.

Om 11 uur moesten we uitchecken en half 2 ging de boot naar onze volgende bestemming Krabi. In de tussentijd zijn we even wat gaan eten en hebben we op het strand genoten van de zon. Omdat het zo blaf heet was besloten we onze bagage maar met de bagagetaxi mee te sturen zodat we die zelf niet naar de boot hoefden te dragen. Dit was echt de beste beslissing ooit.

We zagen lichtelijk op tegen de bootreis omdat we de vorige keer allemaal misselijk werden. Ik voel me al een paar dagen niet lekker dus dat hielp ook niet mee. eenmaal op de boot ging het prima en konden we mooi zonnen op de voorkant van de boot. Gelukkig hadden we ons niet ingesmeerd en zijn we alle drie lekker burned.

Op Krabi werden we met taxi geholpen en waren we in no time in Krabi stad. Hostel geboekt en voor morgen de reis naar Koh Pangnan.

We vonden het wel tijd worden om de zee in de duiken. Google maps gaf aan dat Railay Beach (een van de mooiste stranden van Thailand) op 4 min met de auto was. Helaas liet google ons in de steek en was het veel verder. Wat doe je als je alsnog wel graag wilt zwemmen? Juist, weer bij een resort het zwembad illegaal insneaken.

In het hostel heb ik genoten van een ijskoude douche en die meiden zijn nu Krabi ingegaan voor wat eten en de Nightmarket. Ik ben niet mee gegaan om wat slaap in te halen van de afgelopen nacht. Mijn buik heeft me de hele nacht wakker gehouden en moest non stop naar de wc. Hopelijk maak ik vanavond een goede nacht en is het morgen allemaal weer wat beter met mijn gesteldheid. Dit is natuurlijk flink balen..

Morgenvroeg gaat de wekker 6 uur om onze reis te vervolgen naar Koh Pangnan. En oja, we zitten niet in de gebieden waar aanslagen zijn geweest. Gelukkig! We zullen voor zo ver dat kan uitkijken. Bedankt voor de bezorgde berichtjes.

1. Sandra Oudeman:
    12 augustus 2016
    Snel beter worden Marlou, goed drinken en hopelijk een goeie nacht en je kan er weer van genieten.
  2. Kees en Nel:
    14 augustus 2016
    bedankt Marlou,zo blijven wij ook een beetje op de hoogte
    Gr Opa en Oma