laatste weekje vrij + gegevens

3 september 2016 - Sydney, Australië

Deze week is voorbij gevlogen. Maandag heb ik lekker weinig uitgevoerd. Op sporten na. Dinsdag kreeg ik te horen dat er een gegadigden was voor de kamer die bij ons vrij komt. Toen ik de foto van het meisje zag kwam ze me meteen bekend voor. Muriel zat bij ons in de app groep. Ze komt vrijdagavond langs om te kijken, super toevallig weer. Nog toevalliger is dat ik met haar had afgesproken om naar Paddy's market te gaan woensdag. Klein wereldje ook, Sydney. Woensdag ging ik dus met Muriel en Pauline naar Paddy's market. Een overdekte markt met allerlei spullen en etenswaren. Leuk om een keer geweest te zijn. En ook gezellig met elkaar. Eenmaal in de hallen kregen we een voucher voor 15 dollar te besteden in de markt. Daar heb ik een zwart rugzakje van gekocht. Altijd leuk! Aangezien ik natuurlijk geen inkomen heb, heb ik daar ook lekker goedkoop shampoo en cremespoeling op de kop getikt.

Het is toch altijd wel weer zonde om je geld dan ineens uit te moeten geven aan zulke dingen. Als je thuis woont dan denk je daar niet over na en nu moet je dingen als vaatwastabletten, wasmiddel allemaal zelf kopen. Het zijn altijd een beetje onverwachte uitgaven die toch moeten gebeuren.

Tijdens het rondstruinen in de markt kregen we een appje van de groepsapp dat er nog een meisje rondliep op de markt. Na contact te hebben gezocht zijn we verder gegaan met zijn vieren. Na de markt hebben we ergens geluncht en zijn we nog even naar een van de vele winkelcentra geweest. Ik moest een schaar, waar ik al heel lang naar op zoek was. Ik was echt super blij met de aankoop van de dag. Nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met de aankoop van een schaar. Nu kon ik eindelijk aan Jacco's verjaardagscadeau beginnen. Een handgemaakt fotoboekje van Thailand. Ik had snel nog wat boodschappen gedaan en toen was het al weer etenstijd. In de avond ben ik begonnen met het fotoboek. Hij wordt al erg leuk!!

Woensdag was ik op het geweldige idee gekomen om walvis te spotten. Pauline wilde ook mee dus samen hebben we een trip geboekt.

Zo zaten we donderdagmiddag op de boot op zee. We hadden mooi weer, laat die walvissen maar komen. Tot onze grote spijt hebben we er geen gezien. We kregen een voucher voor nog een boottrip, aangezien de trip 99% walvis-zie garantie geeft. We mogen dus gezellig nog een keertje. Snel weer naar huis even omkleden, want ik had afgesproken samen met Pauline sushi te eten. Na het eten hebben we gezellig wijntjes gedaan met Fabi en zijn we met zijn vieren uitgegaan naar Bondi. Daar zat een club waar ze reggae avond hadden.

Het was echt een hele leuke avond. Alleen was de wijn een beetje verkeerd gevallen en werd ik wakker met een aardige kater. Tijdje geleden dat ik me zo voelde. De rest van de dag ben ik in mijn chillpak lekker thuis gebleven. Het was Jacco's verjaardag dus ik had genoeg tijd om even te skypen.

In de avond hadden we een huisdiner. Met zijn alle eten en Muriel kwam ook voor de house viewing. Het was een gezellige avond! En Muriel wordt vanaf volgende week onze nieuwe huisgenoot.

Zaterdag kwam Paul om 10 uur de huur ophalen. Aangezien ik Pauline heb 'geregeld' voor een plekje in zijn andere appartement, kreeg ik 50 dollar. Mijn huur ging dus deze week met 50 dollar omlaag, super fijn natuurlijk. Er is de regel: als je een nieuw iemand aanbrengt, krijg je 50 dollar finders fee. Mijn eerste en enige inkomen dus in Australie. Daarna ben ik samen met 2 huisgenootjes gaan sporten en nu is het tijd voor de was et cetera.

Vanavond is bij ons thuis een afscheidsfeestje van Suzan. Ze gaat nog twee weken reizen en dan na een jaar weer terug naar Nederland. Daarna gaan we met zijn alle naar Club Ivy, waar vanavond een Pacha feest is.

Ojaaaa... Voor de info!! Mijn adresgegevens en nieuwe telefoon nummer:

Ik woon:
Unit 307. 52-62 Arncliffe street
Wolli Creek NSW 2205 Australia

Mijn nummer:

+61 457 362 588
Maar let op. Mijn whats-app nummer blijft gewoon mijn Nederlandse nummer: 0620024148

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja Groen-Oudeman:
    4 september 2016
    Hee Marlou,
    Superleuk om je reisblog te lezen !
    Blij te zien dat het je goed gaat daar in Australïe, geniet ervan !!!
    Dikke kus, Anja