Gezelschap uit Heerhugowaard

31 oktober 2016 - Sydney, Australië

Maandag werd ik wakker van mijn wekker en ik voelde me echt heel slecht. Mijn hele hoofd was vol vanwege de verkoudheid en dat bezorgde me ook nog eens hoofdpijn. Ik had contact opgenomen met Linda en heb mezelf ziek gemeld. Ik heb de hele dag in bed gelegen. Woensdag stond een business seminar gepland waar ik aan mee heb gewerkt, dus ik moest echt weer beter zijn voor die tijd. Gelukkig voelde ik me de volgende ochtend beter en ben ik weer te werk gegaan.

Woensdag hadden we een business seminar in een kantoor van Grant Thornton. De seminar werd gehouden op 17 hoog met heel mooi uitzicht over Darling Harbour. Er waren 200 man uitgenodigd waarvan de meeste mensen CFO's en Financial Controllers waren. Allemaal belangrijke mensen binnen de finance world van Sydney. Leuk om daar als stagiaire tussen te staan. Omdat ik al 7.30 bij Grant Thornton moest zijn en om 5.45 mijn bed uitmoest, mocht ik eerder weg die middag. Dat liet ik me geen tweede keer zeggen, het was heerlijk weer.

Omdat woensdag Shirley's laatste dag was (collega) hadden we vrijdag leaving drinks. In een bar naast ons kantoor. Het was een erg gezellige avond waar wederom weer niemand had avond gegeten. Ik blijf het maar gek vinden. Rond 9 uur vond ik het wel tijd om naar huis te gaan. Thuis waren er paar meiden die naar een Halloween feest gingen. Ik twijfelde om mee te gaan maar ben echt heel blij dat ik uiteindelijk niet mee ben gegaan. Ik was kapot en had al wat gedronken. Na nog op de bank te hebben bij gepraat met Anna, die weer terug is van de outback, ging ik lekker slapen.

De volgende dag werd ik vrij laat wakker. We zijn met een paar huisgenoten gaan brunchen bij Lokal, een heerlijk eettentje. In de avond kwamen Manon en Marijn te eten. Marijn woont bij mij in het dorp dus t was super leuk om af te spreken aan de andere kant van de wereld. Heerhugowaard was goed vertegenwoordigd. Na het eten wilden we naar het vuurwerk in Darling Harbour, maar dat hadden we jammer genoeg net gemist. Na daar toch een drankje te hebben gedaan gingen we naar Maloney's. Hier hebben we echt een leuke avond gehad.

Zondag werd ik weeer laat wakker. Het was echt ontzettend warm en plakkerig en ik kon er niet aan wennen. Na het beddengoed te hebben verschoont en de kamer te hebben schoongemaakt zijn we een film gaan kijken. Na de film hadden we ons allemaal opgetut en zijn we naar Darling Harbour gegaan naar een Italiaans restaurant. Echt heerlijk gegeten met een heel mooi uitzicht over de harbour.

Eenmaal thuis hebben we de film van vanmiddag afgekeken en zijn we gaan slapen. Vandaag weer hard aan de bak en dan is het morgen alweer Melbourne Cup. Ik ben heel benieuwd, ik heb nog nooit een paardenrace gezien.

Time flies, het idee dat het jaar al bijna om is.. Soms wilde je dat de tijd gewoon stil kon staan. Ik ben alweer over 2 weken jarig en dat wordt ook in Australie gevierd!!! Ik geef een huisfeestje op 12 november. Het zal wel gek voelen om hier jarig te zijn, maar ik heb in ieder geval wel een warme verjaardag! :)

1. Sandra Oudeman:
    31 oktober 2016
    Ja inderdaad Marlou, je warmste verjaardag ooit, haha.