The Hunter Valley

25 oktober 2016 - Hunter Valley, Australië

Dit weekend was het dan eindelijk zo ver. Vanwege het halen van ons target gaan we met ons hele bedrijf naar the Hunter Valley. Vrijdag werkten we eerst allemaal een ochtendje en daarna gingen we met gehuurde busjes op pad. Onderweg was iedereen heel erg opgelaten en was het erg gezellig. De grappen vlogen me om mijn oren. Onderweg stapte we uit bij de eerste winery. Hier gingen we wijnproeven. Ik had het nog nooit gedaan, maar t is echt leuk! En vooral lekker. Grappig om te merken dat je weldegelijk echt goed verschil kan proeven. Na twee uur rijden kwamen we aan bij onze accomodatie. Ik kon mijn ogen eventjes niet geloven. Het waren drie villa's, super groot en van alle gemakken voorzien. Hier kon ik het wel een weekendje uithouden.

Het resort bevatte een zwembad, gym, golf course etc. We hadden zelfs een chippinggreen in de achtertuin. We gingen met etenstijd allemaal zelf pizza's maken en daarna had Kent, een werknemer, een quiz gemaakt. Dit ging er erg fanatiek aan toen, aangezien iedereen ook echt bloedfanatiek is. Daarna hebben we nog met zijn alle verder gedronken en was het tijd voor bed.

In de ochtend werd ik gewekt door keiharde regen en het geluid van een vogeltje bij het raam. Ik had heerlijk, maar kort, geslapen. Ik keek uit het raam en zag allemaal wilde kangaroos en walibies rond lopen. Ik ben in de regen naar buiten gelopen om naar ze toe te gaan, maar ze waren helaas te bang. We zijn sneaky naar het zwembad gereden met de auto voor een frisse ochtend duik. Erg koud maar het was wel goed om wakker te worden. Na een heerlijk ontbijt konden we kiezen om naar de Driving Range te gaan, of naar wineries. Het regende dus de keuze was al snel gemaakt. Ik ging samen met de helft van de collega's wijn proeven. In totaal waren we er naar 4 geweest en heb ik mijn favoriete rode wijn gevonden: Sweet Shiraz. We moesten alle wijn voor de avond en het avondeten kopen. Aangezien het BYO was. (bring your own alcohol). Dit is hier bijna overal. We hadden rood en wit gekozen en gingen weer naar het resort.

In de middag stond een rondje golf op het programma. We waren in groepen ingedeeld met minimaal 1 persoon die wist hoe hij moest golfen. Ik bakten er echt NIKS van. Erg frustrerend... Helemaal voor mij, ik wil altijd alles meteen kunnen. Maaar het was wel echt super leuk en we hadden geluk dat de regen was gestopt. En daarnaast kon ik ook lekker met de handycar scheuren :)

Om half 7 gingen we naar een restaurant waar je heerlijk scheen te kunnen eten. Ik had vooraf iets culinairs met als hoofdingredient champion, als hoofd had ik beef filet en als dessert had ik een chocolade brownie met ijs. Het was allemaal echt heerlijk. Na een leuke groepsfoto en na heel wat gasten te hebben weggejaagd met ons geschreew gingen we weer naar huis. Hier hebben we volop meegezongen met liedjes en gepingpond. Echt een heel gezellige avond.

Helaas was zondagochtend het weekendje al weer ten einde. We hebben met zijn allen ontbeten en zijn gaan rijden. Eenmaal thuis ben ik op bed gaan liggen en ik viel meteen in slaap. Eigenlijk wilde ik er niet uit gaan, maar ik moest toch even eten. We hebben 's avonds nog even een film gekeken met het huis en daarna ben ik weer in bed gekropen.

Het was echt een fantastisch weekend, zoiets maak je niet vaak mee. Er zijn weinig bedrijven die dit met hun werknemers doen. Je kan zien dat dit soort celebrations werkt. Het team zet zich altijd vol in en dan bereik je ook zulke dingen. Daarnaast is het team zelf ook echt een familie. Ik vind het erg bijzonder dat ik daar een deel van uit mag maken. Ik zal dit weekend nooit vergeten!!!